14.2.2008

TIME OUT!


Sissos saatana, tai sitten ei. Eilenpä kävin sitten Coxassa l. Tampereen tekonivelsairaalassa tulotarkasstuksessa. Hoitsulle annoin kaiken näköistä vaadittua dokumenttia ja sitten istumaan odotteleen poitsun puhuttelua - poitsu oli siis kirunki, joka oli nimetty leikkaavaksi kohdallani.

Siinä sitten keskustelimme polvien osaproteesileikkauksesta. Ja poitsu dokuja selattuaan ja minua kuunneltuaan sivistyneesti, liki viisaan oloisesti toteamaan, että hänen mielestään suoraan sanoen olin liian hyväkuntoinen operoitavaksi! Mutta asia on toki minun päätettävissäni.

Olin vuoden orientoitunut ja sittemmin jonottanut helmikuuta, jolloin operaatio suoritettaisiin, ja sitten poitsu asiaa valaistuaan tempaisee/suosittelee AIKALISÄÄ!

Yritin kuunnella tarkoin perusteita ko. aikalisälle - minulla ei polvissa lepokipuja ole ollut ja kykenen ns. normaalielämään, mitä se onkaan suht asiallisesti. Keskeinen juttu hommaan hakeutumiselleni oli kävellessä ilmenevä kipu, joka sekin siedettävä, ja kun en särkylääkkeitä ole kipuihin tarvinnut, niin...
Ajatukseni oli leikkauksen preventiivinen funktio - en tahdo mennä operoitavaksi pyörätuolilla!

Poitsu ei painostanut, mutta viittasi itseensä, ettei hän minuna VIELÄ lähtisi perusrakenteitaan pilkkomaan. TIME OUT!

Pohdin ilmaisua, joka parhaiten kuvaisi tuntojani sairaalasta poistuttuani, ja päädyin shokkiin. En oikein tiennyt, mitä ajatella, olin sekaisin.

Tänään punttisalille ja keskitytään polviniveliä tukevien lihasten treenaukseen.

Näinkin voi käydä, kun poitsu on liian vakuuttava - melkein sama kuin lukiessa R.R:n kirjoituksia - ei kuitenkaan 'Matruunan', joka ei anna edes vaihtoehtoa!

Ei kommentteja: